MINDFULNESSTRAINING VOOR TWINTIGERS 

 Creëer meer rust en balans in je leven 






Mark Verloop: mindfulnesstrainer en eigenaar van Healthful You

Mark Verloop: inmiddels is het alweer twaalf jaar geleden dat ik kennismaakte met meditatie, beoefen ik mindfulness nu zelf vier jaar en ben ik sinds twee jaar als mindfulnesstrainer actief. Ik heb in die tijd ervaren hoe je mindfulness en meditatie als handvat kunt gebruiken in prettige én vervelende situaties in je leven. 

Ik benader mindfulness als een praktische tool, waarmee je meer rust en balans in je leven kunt creëren. Maar ook als je bewuster wilt leven of jezelf wilt uitdagen om meer uit jezelf te halen, is mindfulness geschikt voor jou. Mindfulness is een vaardigheid die je kunt trainen en die je op je eigen niveau kunt beoefenen. 

In deze achtweekse mindfulnesstraining leer je precies wat mindfulness is maar ook hoe je mindfulness toepast in je dagelijks leven en waarom mindfulness voor jou werkt. Meld je hieronder gemakkelijk via het aanmeldformulier aan en start jouw mindfulness-avontuur.


 "Mark straalt de rust en kennis uit die je verwacht van een mindfulnesstrainer..." 






 

MINDFULNESSTRAINING

Wekelijkse sessies
-

Stiltedag
-

Prijs
-

Aanmelden
-

Vroegboekkorting
-



MINDFULNESSTRAINING

Wekelijkse sessies
-

Stiltedag
-

Prijs
-

Aanmelden
-

Vroegboekkorting
-



Prijzen zijn inclusief 21% BTW. 

Het is mogelijk om de mindfulnesstraining in drie termijnen te betalen. Wil je hier gebruik van maken? Vermeld het even bij je aanmelding in het opmerkingenveld.


AANMELDFORMULIER ACHTWEEKSE MINDFULNESSTRAINING

Aiken (24 jaar, Rotterdam,  )

 Ik vind het een leuke en leerzame training geweest. Ik heb veel over mezelf geleerd en mijn dagelijks leven daar ook op kunnen aanpassen. Goed voor jezelf zorgen en aandacht voor jezelf hebben is heel erg belangrijk! 


Inge (27 jaar, Rotterdam,  )

Erg leerzame training! Je steekt er sowieso veel van op, ook al is het soms lastig in je eigen drukke leven in te passen. Mark straalt de rust en kennis uit die je verwacht van een mindfulnesstrainer.


Lisa (23 jaar, Leiden,  )

Mark heeft een fijne stem om naar te luisteren. De theorie heeft hij goed uitgelegd. De sessies waren voor mij ontspannend en het was een fijne groep.


Ontdek de 8 thema's van deze mindfulnesstraining


WEEK 1: DE AUTOMATISCHE PILOOT

De eerste sessie staat in het teken van kennismaken. Je maakt onder het genot van een kopje koffie of thee kennis met de andere deelnemers, maar je maakt ook kennis met mij als mindfulnesstrainer en natuurlijk met mindfulness. Je krijgt uitleg over hoe de mindfulnesstraining in elkaar zit, wat mindfulness precies is, hoe het ontstaan is en wat van jou precies verwacht wordt tijdens deze training.

Het thema van de eerste week is 'uit de automatische piloot stappen'. In onze prestatiemaatschappij krijgen we voortdurend prikkels op ons af. We razen vaak maar door en tijd voor een echte pauze nemen we niet, of niet genoeg. Je gaat oefenen om op een andere manier naar dingen te kijken: doelbewuste en niet-oordelende aandacht voor het huidige moment.



WEEK 2: HELDER WAARNEMEN

Je komt binnen en net als tijdens de eerste sessie staat er koffie en thee klaar. Als je dat wilt, kun je met andere deelnemers een praatje maken. Maar het is ook prima om tot rust te komen op je meditatiekussen en je voor te bereiden op de tweede sessie. We besteden tijd aan het huiswerk van week 1 en hoe je mindfulness kunt toepassen als 'houding' in je dagelijks leven.  

Het thema van de tweede week is 'helder leren waarnemen'. Mindfulness is doelbewuste en niet-oordelende aandacht geven aan het huidige moment. Want wat je tegenkomt en ervaart is van moment tot moment verschillend. Deze week ga je met aandacht kijken naar wat jij allemaal tegenkomt en je leert die ervaringen bewust te benoemen.  



WEEK 3: GRENZEN LEREN KENNEN

Inmiddels begin je een beetje gewend te raken aan de training en de wekelijkse sessies. Het lukt je steeds meer om mindfulness toe te passen in je dagelijks leven, ook al zijn het maar korte momenten. Ook tijdens deze sessie bespreken we het huiswerk en kun je jouw ervaringen delen. Daarna gaan we aan de slag met het thema 'grenzen leren kennen'. In deze sessie komt voor het eerst yoga voor, waarbij het gaat om het met aandacht bewegen.

Het stellen van je eigen grenzen kan lastig zijn, maar is wel belangrijk om te doen. Je moet dan natuurlijk wel weten wat jouw grenzen zijn. Grenzen stellen en het versterken ervan doe je je hele leven. Dat stopt nooit. In mindfulness ontwikkel je aandacht voor je lichaam, zoals je in de eerste twee weken van de training hebt geoefend met de Bodyscan. Je bent je steeds bewust van drie elementen: lichamelijke prikkels, gevoelens en gedachten.

 


WEEK 4: AANDACHT VOOR STRESS

Voor sommigen is dit een belangrijke sessie van deze mindfulnesstraining. Misschien zit jij zelf wel in een stressvolle periode en roept het allerlei herinneringen en emoties op. Natuurlijk kan het ook zijn dat je naar deze training gekomen bent voor je persoonlijke ontwikkeling en dat je niet zoveel last van stress hebt. Toch is dit dan een belangrijk onderwerp en ontdekken veel deelnemers dingen die ze nog niet van zichzelf wisten.

Iedereen krijgt in zijn of haar leven wel te maken met spanning en stress. Dat is niet te vermijden. Soms is de stress duidelijk te achterhalen, zoals ruzie met vrienden of ontslag van je werk, maar soms ook niet. Word je overweldigd door stress, dan is het vaak onmogelijk om nog helder en efficiënt na te denken of iets gedaan te krijgen. Stress kan zich op allerlei manieren uiten, van signalen van je lichaam tot gedrag dat je vertoond. 

 


WEEK 5: AANDACHT VOOR GEDACHTEN EN EMOTIES

Het is alweer de vijfde sessie en dat betekent dat je over de helft van de mindfulnesstraining bent. Tot nu toe heb je geoefend met uit de automatische piloot stappen, het helder waarnemen van je eigen ervaringen zonder erover te oordelen, het observeren van je eigen grenzen en inzicht krijgen in jouw stressreacties. Je hebt in de afgelopen weken je bewustzijn vergroot en misschien herken je al wel patronen bij jezelf. 

Tijdens deze sessie gaan we dieper in op het thema 'aandacht voor gedachten en emoties'. Je gevoelens en gedachten zijn sterk met elkaar verbonden. Gedachten nemen je net als een trein mee naar een verre bestemming, maar die bestemming is niet altijd leuk. Je kunt ervoor zorgen dat ze hun impact verliezen door ze geen weerstand te bieden en wel ruimte te geven. Je gedachten hoeven niet langer de baas te zijn over jou. 

 


WEEK 6: MET AANDACHT COMMUNICEREN

In de vorige sessie hebben we het gehad over gedachten en emoties. Het is belangrijk om te beseffen dat gedachten geen feiten zijn. Toch vergeten we dat te vaak doordat we op de automatische piloot doorrazen. Gedachten hebben enorm veel macht. Gedachten kunnen je kracht geven maar ze kunnen je ook ontmoedigen. Stop, adem en zet vraagtekens bij de gedachten die je hebt. Dat helpt je prioriteiten te stellen en bewust beslissingen te nemen.

Het thema van deze week is 'met aandacht communiceren'. Wist je dat maar 7% van wat wij communiceren de letterlijke inhoud, zoals woorden, van onze boodschap is? De toon, intonatie en volume nemen 38% in beslag. De overige 55% van onze communicatie bestaat uit lichaamstaal. Ook als je niks zegt, ben je dus aan het communiceren. Je gaat deze week aan het werk met hoe je in communicatie aandacht kunt hebben voor zowel jezelf als de ander. 

 


WEEK 7: VOOR JEZELF ZORGEN

Deze week staat in het teken van hoe je goed voor jezelf kunt zorgen. Je bent al een heel eind in de mindfulnesstraining en het einde is in zicht. Waarschijnlijk heb je de stiltedag ook gehad en heb je een goed beeld van wat mindfulness is, hoe je het toepast en op welke manier dat voor jou werkt. Tijdens deze sessie zoomen we in op jou dagelijks leven. Wat geeft jou nou energie en wat vreet energie van je?

Het enige waar jij echt controle hebt, is hoe je op dingen reageert. Je houding. Je kunt ieder moment, zowel in prettige als vervelende situaties, ervoor kiezen om vriendelijke aandacht te geven aan dat wat er op je af komt. Het gaat om je eigen grenzen kennen, kunnen stellen en dit kunnen communiceren naar jezelf en anderen. Zoals eerder in deze mindfulnesstraining aan bod is gekomen. Nu ga je daar voor jezelf invulling geven.

 


WEEK 8: VERDER IN JE LEVEN

Tijdens de achtste en laatste sessie van deze mindfulnesstraining gaan we terugkijken. Hoe kwam je de eerste sessie binnen? Welke transformatie heb je ondergaan? En hoe kun je mindfulness toepassen in jouw leven? Maar we gaan zeker ook vooruitkijken. Hoe kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je mindfulness kunt blijven beoefenen? Wat voor iedereen geldt, is dat mindfulness een vaardigheid is die je moet blijven oefenen, en daar gaat nou eenmaal tijd in zitten. 

Verder zullen we tijdens deze sessie samen mediteren en mindfulnessoefeningen doen, reflecteren op deze mindfulnesstraining en alle certificaten uitreiken. Een vrolijk afscheid met misschien een kleine traan. Je staat er nu weer alleen voor. Het is van belang dat jij nu tijd blijft nemen voor de formele beoefening van mindfulness. En dan zal je steeds bewuster kunnen reageren op allerlei situaties in je dagelijks leven.

 

Vul hieronder het aanmeldformulier in! 

 

MINDFULNESSTRAINING

Wekelijkse sessies
-

Stiltedag
-

Prijs
-

Aanmelden
-

Vroegboekkorting
-



MINDFULNESSTRAINING

Wekelijkse sessies
-

Stiltedag
-

Prijs
-

Aanmelden
-

Vroegboekkorting
-



Prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Het is mogelijk om de mindfulnesstraining in drie termijnen te betalen. Wil je hier gebruik van maken? Vermeld het even bij je aanmelding in het opmerkingenveld.


AANMELDFORMULIER ACHTWEEKSE MINDFULNESSTRAINING

Martijn (22 jaar, Delft,  )

 Zeker leerzaam! Deze mindfulnesstraining zet je aan het denken over jezelf en maakt je bewuster van waarom je dingen doet, of überhaupt dat je bepaalde dingen doet. 


Nora (23 jaar, Rotterdam,  )

Ik heb deze training als heel erg interessant ervaren. En ik heb zeker een beter beeld gekregen van wat mindfulness is. Ik heb het gevoel dat ik nu technieken en ideeën over mindfulness heb die ik op een ander moment kan toepassen. Dankjewel!


Bernice (21 jaar, Delft,  )

Ik heb het als intens en zeer positief ervaren. Ik wil dit graag voortzetten en dagelijks blijven mediteren. Ook heb ik een goed overzicht van wat mij energie geeft en neemt. Allemaal een soort 'count your blessings'-momenten.